آموزش دیجیتال مارکتینگ

آموزش بازاریابی دیجیتال و کاربردهای آن

آموزش دیجیتال مارکتینگ

آموزش بازاریابی دیجیتال و کاربردهای آن

دراین نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین نیز گفته می شود، شما با به کارگیری از وب و نیز با بکارگیری دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با مشتریان رابطه برقرار می‌­کنید.

بایگانی

بک لینک ها چطور به سئوی ما کمک می کنند؟

جمعه, ۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸ ق.ظ

بک لینک 


پیوندهای ورودی دامنه های خارجی هستند که به صفحات دامنه شما اشاره می کنند. اساساً پیوند را از دامنه آنها به دامنه شما برگردانید.


بک لینک یا لینک های ورودی چیست؟

 

تا حد زیادی، نمایه بک لینک شما شامل لینک های ورودی از سایت های خارجی (همچنین به عنوان دامنه های ارجاع دهنده شناخته می شود) است که به قدرت کلی، ارتباط و تنوع پروفایل بک لینک دامنه شما کمک می کند.

تعداد کل پیوندهای ورودی معمولاً می تواند شامل پیوندهای زیادی از یک دامنه ارجاع دهنده یا از چندین دامنه ارجاع دهنده باشد. اگر دامنه‌ها مرتبط، معتبر یا مفید هستند، دامنه‌ها را تغییر مسیر دهید تا به محتوای شما پیوند داده شود. در یک دنیای ایده آل، پیوندهای ورودی به این صورت جمع می شوند. محتوای منحصر به فردی که سایت های دیگر می خواهند با آن مرتبط شوند.

به طور کلی، بک لینک ها برای محتوایی که دامنه شما از منابع خارجی به آن لینک می دهد، «رای اعتماد» در نظر گرفته می شود.


چرا لینک های ورودی مهم هستند؟

لینک های ورودی برای موتورهای جستجو و کاربران به طور یکسان مهم هستند. از دیدگاه کاربر، بک لینک ها راهی را برای افراد فراهم می کند تا منابع اطلاعاتی دیگری را در مورد موضوعات مشابه یا مرتبط پیدا کنند.

برای مثال، اگر مصرف‌کننده‌ای از صفحه «بهترین گوشی‌های هوشمند» بازدید کند، ممکن است پیوندهایی به سایر ارائه‌دهندگان، ارائه‌دهندگان تلفن همراه یا صفحات بررسی ایجاد شده توسط کاربر بیابد. پیوندها یک تجربه مصرف کننده قوی ایجاد می کنند زیرا در صورت لزوم کاربر را به اطلاعات مطلوب بیشتری هدایت می کنند.

برای موتورهای جستجو، بک لینک ها به تعیین اهمیت و ارزش صفحه (یعنی قدرت) کمک می کنند. از لحاظ تاریخی، میزان لینک های ورودی نشانگر محبوبیت یک صفحه بوده است. امروزه با توجه به نحوه ارزش گذاری لینک های ورودی بر اساس رتبه بندی های مختلف مرتبط با صنعت، کمتر به کمیت و بیشتر بر کیفیت سایت هایی که لینک ها از آن ها می آیند تمرکز می شود.

از طرف دیگر، تعداد زیادی لینک ورودی از بسیاری از دامنه‌های غیرقابل اعتماد می‌تواند سیگنال‌های معتبر دامنه شما را به تاخیر بیندازد.


نمایه لینک ورودی خوب چگونه به نظر می رسد؟

پروفایل پیوند طبیعی دارای تنوع است. پیوندها از دامنه های مختلفی می آیند و پیوندها نقاط قوت متفاوتی خواهند داشت.

برای درک بهتر نمایه بک لینک خود، منطقی است که به برخی KPIهای سطح بالا مانند دامنه های ارجاع دهنده و آدرس های IP، کشوری که بک لینک و دامنه سطح بالا از آن می آید، نگاه کنید.

دامنه هایی وجود دارند که بهتر است از سایرین لینک دریافت کنید. اینها دامنه هایی هستند که منابع «معتمد» هستند و دارای اعتبار دامنه بالاتری هستند.

برای مثال، پیوندهای مؤسسات آموزشی (.edu) و سازمان‌های دولتی (.gov) معمولاً دارای اعتبار زیادی هستند و محتوا یا سایت‌های «معتمد» را به موتورهای جستجو نشان می‌دهند.

 

لینک های ورودی چگونه به ارتقای وب سایت کمک می کنند؟

مطمئن شوید که لینک های ورودی شما طبیعی به نظر می رسند. از وب مسترها نخواهید که با متن لنگر خاصی به صفحات شما لینک دهند، زیرا این می تواند به طور تصادفی منجر به الگویی شود که توسط موتورهای جستجو قابل توجه است و باعث می شود که شما یک جریمه پیوند، a la Penguin را دریافت کنید. همچنین، برای ایجاد لینک های ورودی، هیچ کار مشکوک یا غیر طبیعی انجام ندهید، مانند اینکه از یک سایت بخواهید پیوندی را در فوتر هر صفحه در سایت خود قرار دهد.

هرگز به کسی برای پیوندها پیشنهاد ندهید! اگر می‌خواهید با فشار دادن محتوای حمایت‌شده، پیوندهای ورودی ایجاد کنید، باید به صراحت بگوید "اسپانسر". این یک مقررات FCC است. اکثر ناشران این پیوندهای ورودی را به عنوان "nofollow" علامت گذاری می کنند، اما آنها همچنان دارای ارزش پیوند هستند و می توانند ترافیک را به سایت شما هدایت کنند.

روزی روزگاری دایرکتوری هایی مانند DMOZ مکان خوبی برای افزودن لیست و دریافت بک لینک بودند. با این حال، این فهرست های وب بزرگ دیگر واقعاً مرتبط نیستند. اما، اگر دایرکتوری های مرتبطی برای صنعت یا جوامع تخصصی آنلاین پیدا کردید، ممکن است ارزش داشته باشد که با مدیران وب سایت ها ارتباط برقرار کنید تا یک لینک ورودی از این نوع سایت دریافت کنید.

دامنه های .GOV بسیار ارزشمند هستند زیرا نمی توانند توسط هر کسی اداره شوند. بنابراین طبیعتاً ارزش دامنه بیشتری دارند.


چگونه بک لینک بسازم؟

ارجاع به مدیران وب سایت باید سفارشی شود. می‌توانید دلایلی را فهرست کنید که چرا برند آنها را دوست دارید، فکر می‌کنید برند شما به خوبی با آنها همکاری می‌کند یا مقالات و مطالب دیگری را که منتشر کرده‌اند نقل قول کنید، راه‌های بسیار خوبی برای استقبال بیشتر آنهاست. سعی کنید در سایت های حرفه ای مانند لینکدین یک نقطه تماس واقعی پیدا کنید. یک انفجار ایمیل عمومی "وبمستر عزیز..." در واقع فقط یک کمپین اسپم است.


چه کسی به سایت من لینک می دهد؟

پیگیری لینک های ورودی که سایت شما جمع آوری می کند بسیار مهم است. ابتدا می توانید مطمئن شوید که اطلاعات شما کار می کند. دوم، اگر بک لینک های مشکوک دریافت کردید، می توانید پیگیری کنید. دامنه های روسیه و برزیل منابع بدنام اسپم هستند. بنابراین، ممکن است عاقلانه باشد که به محض یافتن لینک‌های سایت‌های منشأ این بخش از جهان از طریق کنسول جستجوی Google آنها را رد کنید - حتی اگر هنوز روی سایت شما تأثیری نداشته باشند.

 

منبع

  • علی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی