آموزش دیجیتال مارکتینگ

آموزش بازاریابی دیجیتال و کاربردهای آن

آموزش دیجیتال مارکتینگ

آموزش بازاریابی دیجیتال و کاربردهای آن

دراین نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین نیز گفته می شود، شما با به کارگیری از وب و نیز با بکارگیری دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با مشتریان رابطه برقرار می‌­کنید.

بایگانی

چند نمونه از استراتژی های بازاریابی دیجیتال چیست؟

چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۰۱:۴۵ ق.ظ

نمونه هایی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال


به طور خلاصه، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هر ابزاری است که به صورت آنلاین استفاده می کنید. در اینجا چند نمونه رایج وجود دارد:

  • شبکه های اجتماعی
  • سایت اینترنتی
  • عکس ها و محتوای ویدئویی
  • پست های وبلاگ و کتابهای الکترونیکی
  • نظرات و توصیه های مشتریان
  • لوگوها ، تصاویر یا نمادهای مارک دار


چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟


بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است - هزینه ها بیش از بازاریابی سنتی برای اولین بار در سال 2019 است. این به این دلیل است که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای در کانال های آنلاین حضور دارند. با پیشرفت های تکنولوژیکی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ، بازاریابان به فناوری بازاریابی مورد نیاز برای دسترسی به مصرف کنندگان در دستگاه های دیجیتال در زمان مناسب ، مجهزتر هستند. این برخلاف روشهای سنتی بازاریابی است - که باید از قبل برنامه ریزی شده و قرار داده شوند. موارد زیر را در نظر بگیرید:

جهان 7.7 میلیارد نفر جمعیت دارد و 4.4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند.
نزدیک به 30 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند با مارک ها از طریق کانال های اجتماعی در سراسر فروشگاه ارتباط برقرار کنند.
برای رقابت پذیری ، سازمان ها باید در کانال ها و دستگاه های دیجیتالی حضور داشته باشند. با این حال ، این بدان معنا نیست که کانال های آفلاین باید به طور کامل نادیده گرفته شوند. بهترین راه برای برآوردن خواسته های مصرف کنندگان ، حضور چند کاناله است - ترکیب عناصر آفلاین و دیجیتال.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟


با استفاده از ابتکارات بازاریابی دیجیتال ، سازمان شما می تواند یک سفر مشتری منسجم تر و مشتری محورتر ایجاد کند که با مخاطبان هدف شما هر کجا که باشد ، مطابقت داشته باشد. این امر همچنین زمینه را برای ادامه مشارکت حتی پس از خرید باز می کند ، که می تواند به تیم های بازاریابی کمک کند تا وفاداری به نام تجاری را به طور مateثرتری پرورش دهند و حفظ مشتری را بهبود بخشد.

پلتفرم بازاریابی دیجیتال چیست؟


گارتنر خاطرنشان می کند که در زمینه تجارت مدرن ، پلتفرم ها ابزارهایی هستند که چندین قابلیت تجاری یا تکنولوژیکی را ارائه می دهند. اگرچه ابزارهایی برای رسیدگی به عملکردهای خاص در یک نیاز تجاری واحد وجود دارد ، مانند یک ابزار واحد برای برنامه ریزی به روزرسانی رسانه های اجتماعی تنها ، اما سیستم عامل ها از چندین عملکرد در سراسر این نیازها پشتیبانی می کنند. بسترها معمولاً مجموعه وسیع تری از توابع را با API ها ، ادغام و مشارکت با برنامه ها یا سایر منابع داده فعال می کنند.

 

یک پلت فرم بازاریابی دیجیتال راه حلی است که از عملکردهای مختلف در زمینه بازاریابی اینترنتی پشتیبانی می کند. به گفته گارتنر ، توجه به این نکته ضروری است که برای طبقه بندی به عنوان یک پلت فرم ، راه حل نمی تواند ادعا کند که از هر جزء از بازاریابی دیجیتال پشتیبانی می کند - اما عملکردهایی مانند کسب رسانه ، اندازه گیری عملکرد و بهینه سازی و ردیابی مارک را پوشش می دهد. با این حال ، ممکن است سایر اقدامات بازاریابی مانند SEO ، رسانه های اجتماعی را پوشش ندهد.

نمونه هایی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال شامل یک کمپین رسانه های اجتماعی است که شامل مشارکت با افراد تأثیرگذار ، یک استراتژی بازاریابی محتوا که از سرنخ های آنلاین برای هدایت مشتریان استفاده می کند ، یا یک استراتژی بازاریابی برای رشد که از رسانه های اجتماعی استفاده می کند و وفاداری مشتری را ایجاد می کند.

چرا استراتژی بازاریابی دیجیتال وجود دارد؟


ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. اگر با یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل مانند WebFX همکاری می کنید ، می توانید برای ایجاد یک استراتژی هوشمندانه و رقابتی برای شرکت خود روی یکی از کارهای اولیه ما حساب کنید.

بدون استراتژی های بازاریابی اینترنتی ، کسب و کار شما نقشه ای برای رسیدن به اهداف خود ندارد. شما می دانید که می خواهید به چه چیزی برسید ، اما نمی دانید چگونه. این اغلب منجر به راه اندازی یک کمپین بازاریابی دیجیتال می شود که هیچ نتیجه ای ندارد.

اگر می خواهید در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید ، باید در یک برنامه بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید.


چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید؟

 

نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال این هشت مرحله است:

1-نام تجاری خود را تعریف کنید: دستورالعمل های مارک خود را برای تعریف نام تجاری خود و نحوه استقبال از آن در کمپین های آنلاین خود شرح دهید یا استفاده کنید. به نقاط فروش منحصر به فرد ، صدای برند و ارزش پیشنهادی خود فکر کنید.


2-شخصیت خریداران خود را بسازید: تعیین کنید که مشاغل شما از طریق شخصیت های یک خریدار سفارشی به چه افرادی می رسد. به جمعیت شناسی کاربران و همچنین انگیزه هایی که افراد را ترغیب می کند تا شرکت ، محصولات و خدمات شما را انتخاب کنند ، فکر کنید.


3-اهداف S.M.A.R.T خود را ایجاد کنید: از اهداف خاص ، قابل اندازه گیری ، دست یافتنی ، واقع بینانه و به موقع (که به اهداف S.M.A.R.T نیز معروف هستند) برای هدایت استراتژی خود استفاده کنید. به اهداف رشد کوتاه مدت و بلند مدت سازمان خود فکر کنید.


4-استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را انتخاب کنید: بهترین استراتژی ها را برای تجارت خود انتخاب کنید. برخلاف استراتژی های شیک ، بر تکنیک هایی تمرکز کنید که بیشترین ارزش را برای تجارت و صنعت شما ارائه می دهند.


5-بودجه بازاریابی دیجیتال خود را تنظیم کنید: قیمت بازاریابی دیجیتال را بررسی کنید تا بودجه ای واقعی برای کسب و کار خود ایجاد کنید. برای مرجع ، اکثر مشاغل ماهانه 2500 تا 12000 دلار برای بازاریابی آنلاین هزینه می کنند.


6-استراتژی خود را طوفان فکری کنید: با برنامه ریزی استراتژی خود ، استراتژی خود را برای موفقیت بیان کنید. اگر در حال تبلیغ هستید هزینه های تبلیغاتی خود را تعیین کنید. اگر در حال انتشار محتوا هستید ، صفحه محتوای خود را بسازید.


7-کمپین های خود را راه اندازی کنید: پس از برنامه ریزی خود ، کمپین های خود را در کانال های مختلف راه اندازی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه کانال های شما دارای اطلاعات ردیابی مناسب هستند. به عنوان مثال ، وب سایت شما باید کد رهگیری شما را در Google Analytics قرار دهد.


8-نتایج خود را دنبال کنید: عملکرد استراتژی های خود را پیگیری کرده و آنها را با ردیابی عملکرد آنها اندازه گیری کنید. از ابزارهایی مانند Google Analytics ، Google Search Console و Google Ads برای پیگیری استراتژی ها و ROI آنها استفاده کنید.
با این هشت مرحله ، شرکت شما می تواند اولین استراتژی بازاریابی آنلاین شما را راه اندازی کند.

 

موثرترین استراتژی ها

 

بر اساس تحقیقات Smart Insights ، موثرترین استراتژی در سال 2018 بازاریابی رسانه های اجتماعی و پس از آن بازاریابی محتوا و کمترین آن مدیریت داده ها بود ، در حالی که SEO در وسط همه چیز قرار داشت.

در حالی که این به هیچ وجه بدون برش و خشک نیست (برخی از استراتژی ها بسته به تعدادی از متغیرها بهتر از سایر روشها عمل می کنند) ، اما نگاهی جالب به محتمل ترین روش های تولید سرب ارائه می دهد.

ایمیل و ویدئو به طور مداوم به عنوان روشهای م toثر برای بازاریابی تقریباً هر محصولی از طریق هر صنعت در حال ظهور هستند ، اگرچه در نمودار که با Smart Insights شرح داده شده است ، به اندازه بازاریابی محتوا یا رسانه های اجتماعی قدرتمند نیست.

آنچه بیشتر اهمیت دارد نوع بازاریابی است که انجام می دهید این است که آیا رویکرد شما با نام تجاری و پیام شما مطابقت دارد یا خیر. برای انجام این کار ، در اینجا ملاحظاتی برای ایجاد یک کمپین موثر در زمینه کسب و کار شما آورده شده است.
چابک بمانید

در اینجا نکته ای در مورد بازاریابی دیجیتال وجود دارد: این یک فرایند آزمایش و خطا است. بنابراین حتی اگر شما قطعاً می خواهید برنامه ای را برنامه ریزی کنید ، باید در موارد زیر نیز انعطاف پذیر باشید:

  •     تغییر الگوهای سئو
  •     روندهای آینده
  •     فهرست مطالب و جدول زمانی شما
  •     فقط یک یا دو کانال اجتماعی (بهترین کانال ها)
  •     روی کدام KPI تمرکز شود
  •     زمان دریافت گزارش پیشرفت، جایی که می توانید در مورد آن بحث و گروه بندی مجدد کنید

یک استراتژی موفق دیجیتال مارکتینگ همیشه به بهبود نیاز دارد و بنابراین نیاز به پیگیری و تعدیل دقیق و مداوم دارد. اگر به تنهایی یا در یک شرکت کوچک کار می کنید ، از استخدام مشاوران خارجی نترسید تا به شما در جستجوی معیارهای خود و تعریف مجدد اهداف در صورتی که به نظر می رسد چیزی مطابق برنامه عمل نمی کند، کمک کنند.

  • علی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی